.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۷۵۸ پروژه عمرانی و تولیدی دهه فجر در مازندران بهره برداری می شود
استاندار مازندران گفت: ۷۵۸ پروژه به ارزش ۶۸۱ میلیارد تومان ایام الله دهه فجر در استان افتتاح و بهره برداری می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح جلودار صبح دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان اظهار داشت: از سال ۹۲ تاکنون پنج هزار و ۵۶۳ پروژه به ارزش چهار هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان در استان افتتاح شده است و از این میزان ۷۷۹ پروژه در هفته دولت بوده است.

وی عنوان کرد: ۲۹ پروژه به ارزش ۲۳۲ میلیارد تومان نیز در ایام دهه فجر کلنگ زنی می‌شود و بیش از ۶۲۳ میلیارد تومان در قالب‌های مختلف به شهرداری‌های استان کمک شده و بیش از دو هزار و ۷۵۰ پروژه نیز در چهار سال گذشته در سطح روستاهای استان به بهره برداری رسیده است.

استاندار مازندران به پروژه‌های مصوب سفر دولت در استان اشاره کرد و گفت: ۹۹۱ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است و تاکنون ۷۵۵ میلیارد تومان ازاعتبار ملی و استانی دریافت شده است.

فلاح جلودار از جذب ۹۸ درصد اسناد اوراق خزانه در استان خبر داد و گفت: استان مازندران تاکنون ۹۳۹ طرح و واحد تولیدی در قالب بسته رونق حمایت از تولید تسهیلات دریافت کرده اند و با اجرای این طرح میزان اشتغالزایی ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی در بخشی از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی و شهدای آتش نشان ساختمان پلاسکو اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری پیامبرگونه رهبر فقید انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ‌ترین حادثه قرن تلقی شده است.

وی با اشاره به اقتدار جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان گفت: برای استمرار انقلاب باید پیروی از ولایت فقیه، حفظ و وحدت کلمه و حفظ روحیه انقلاب را سرلوحه قرار دهیم.

وی محرومیت زدایی، استقلال طلبی و آزادیخواهی و اتکای به مردم از ویژگی‌های انقلاب دانست و گفت: دهه فجر فرصت مناسبی است تا از دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی دفاع کنیم.

استاندار مازندران با عنوان اینکه انقلاب اسلامی تحول سیاسی، فرهنگی و اقتصادی در کشور به وجود آورده است، تحولات ایجاد شده در کشور را بی نظیر دانست.

کاهش روند بیکاری در مازندران

وی بیکاری و اشتغال را مهمترین مشکل استان بیان کرد و گفت: در سال های گذشته بهبود روند اشتغال داشته ایم و میزان بیکاری به ۹.۶ درصد رسید که نشان دهد بود ۱.۳ درصدی است.

استانداری مازندران تصویب آمایش سرزمین را از مهمترین برنامه های انجام شده برشمرد و گفت: ساخت و سازهای بی رویه در اراضی زراعی و باغی استان را تهدید می کرد که اکنون متوقف شده است.

فلاح جلودار، تصریح کرد: درتلاش هستیم ساخت و سازها را به بالادست ها سوق دهیم زیرا مازندران نیازمند توسعه کالبدی است.

وی احیای معادن از جمله زغال سنگ و کک سازی را از دیگر برنامه ها برشمرد و گفت: راه اندازی پنجره واحد از دیگر اقدامات در استان بوده است.

استاندار مازندران جلوگیری از رشد طلاق و کاهش آن را از دیگر تلاش های انجام شده در استان بیان کرد و گفت: کاهش ۶۳ درصدی شمار غریق از دیگر اقدامات خوب استان به شمار می رود.

وی به تلاش های انجام شده در حوزه کشاورزی اشاره و اضافه کرد: ۴۵ درصد اقتصاد کشاورزی ناشی از برنج است اما سرما و برودت هوا در سال جاری مشکلاتی را ایجاد کرده است و برای کاهش مشکلات باید بیمه محصولات کشاورزی، فرهنگسازی شود.

فلاح جلودار، از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان اعتبارات برای جبران خسارات کشاورزی در استان خبر داد و گفت: همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۰ درصد نیز درنظر گرفته شده است. /مهر 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.